2013. április 5., péntek

Kánikula, mászóka, monszun

2013.04.01-2013.04.04

Az elmúlt napjaimat tökéletesen összefoglalja bejegyzésem címe.:-) Hétköznapjaim igen egysíkúvá váltak. Persze ezt cseppet sem bánom. Reggel még most is napüdvözléssel kezdem a napot és a tojás elkészítésének számtalan variációjával folytatom. (A reggeli készítésekor rendszerint kisebb laoszi munkásokból álló csoport ül körül és próbálunk kézzel-lábbal kommunikálni...) A thai kávémból meg mindig van, pedig már lassan 1,5 hónapja tart a 200 grammos tasak. Reggeli után általában a barlanghoz megyek úszni és meditálni. Az úszás néhányszor elmaradt a héten. Akkora sár volt a monszun miatt, hogy nem kívánkoztam be a vízbe. Mostanában az esti meditáció helyett a reggeli meditációra fektetek nagyobb hangsúlyt. Reggel még elég kómás vagyok, nem pörög az agyam, így könnyebben tudok koncentrálni is. (Az esti meditációk is megvannak!) Rendszerint 9-10 között kezdjük a mászókát, amit délben fel is függesztünk. A déli forróságot az étterem heverőin a ventillátorok alatt próbáljuk átvészelni, de rólam még fekvő helyzetben is szakad a víz. Délután 3-kor aztán újabb menet, ami egészen sötétedésig (18:30-ig) tart. Délelőtt rendszerint 1-2 utat mászom onsight, délután pedig a projektben feszengek. Igen, sajnos meg mindig feszengek. Nem akarok mindenfele kifogást keresni, hogy miért. Egyszerűen baromi nehéz!:-)  Este aztán megtömöm a bendőm, majd zuhany, joga és meditáció. Rendszerint 22:00 környékén már vízszintes közeli állapotban vagyok.:-)

A héten új emberkék érkeztek. Pontosan 5 francia, így most a franciák vannak többségben. Rajtuk kívül 4 német, 1 amerikai, 1 kínai és jómagam. (Nem emlékszem, hogy írtam-e, de állítólag én vagyok az első magyar itt.) Mondjuk ez annyira nem is meglepő... Rengeteg emberrel találkoztam, akinek ugyanígy első magyar voltam az életében... 
Mint megtudtam április 12-16 között ünneplik a thai-laoszi újévet, így ez lesz a harmadik szilveszterem négy hónap alatt! :-)  Jövő hét szombat 13-a lesz és én épp a városban leszek... Könnyen megeshet, hogy megnézem a bulit...

A monszun egyre gyakrabban meglátogat. Ez egyfelől jó egyfelől rossz... A monszun rendszerint nagy széllel és hűvösebb levegővel érkezik, ami szuper felfrissülést hoz. Persze, ami utána következik, az a lehető legrosszabb... Sárdagonya, 100% páratartalom és kánikula. Bármit csinálsz szakad rólad a víz. Jaj mi lesz velem Kambodzsában!?
A héten ismerős arcok is felbukkantak. Pablóval és Dianával a brazil származású, Spanyolországban élő párocskával még Chang Maiban futottam össze és most ők is itt vannak. Szuper rendes arcok, kár hogy a városban tanyáznak és csak délutánonként jönnek be mocijukkal mászókázni...

Még egy jelentős esemény történt a héten! Egyik este rántott husi volt főtt krumplival és salátával! Uuuuuuuuuuuuuuuuuu de jól esettttt! Fogalmam sincs, mikor ettem utoljára rántott husit, de szerintem jó pár éve lehetett. Reméljük lesz még ilyen húzás a konyha részéről, amíg itt vagyok...
Néha kicsit nehéz, hogy ennyire nem tudok kapcsolatba lépni veletek!:-(  Egyetlen táplálékom Pacsirtám smsei, amiket hála Istennek a héten mindennap megkaptam!!! :-)  Na de szombaton újra nyakamba veszem a várost és végre hallhatom a hangotok!!!

Sziasztok!!!!!!!!

2 megjegyzés:

  1. A kávét jól beosztod:)) Emlékszem milyen döbbenten nézted egyszer a konyhámban a sok üres nescafés üveget, hogy azt mind én ittam meg:)) A lekváros rizs gondolatával barátkozom, és ki fogom próbálni.. A rizst megfőzni keletiesen, majd gombócot gyúrni és összeszikkadni hagyni?

    A rántotthúshoz ha jól látom petrezselymes krumpli volt, teljesen autentikus, kivéve a lime-ot, de ennyit elnézhetünk:)))

    Sajna a páratartalom ravasz dolog, én is megéltem anno, csorog rajtad a víz, és a levegőnek olyan magas a páratartalma, hogy nem tudja felvenni magába, ergo nem hűt semmit, szegény tested meg csak próbálkozik, csurog rajtad a víz... ilyenkor a cigit sem kívánja úgy az ember...

    Ha veszel valami fatárgyat, faragást, számolj vele, hogy kontinentális éghajlat alatt összerepedezik a legtöbb, mert kiszáradnak...

    Nagyon jól nézel ki az összes képen, látszik, hogy az "ERŐ" Veled van:)))

    VálaszTörlés
  2. A lekvaros rizs? En sticky ricet eszem mindig lekvarral. A sticky rice recepjet megtalalod a neten. Nem egyszeru de erdemes kiprobalni. Ajanlom meg a sticky ricet mangoval!!!:-)

    Most parnapig hidegfront volt es elvezhettuk a huvos levegot(30 fok) Vicces hogy sokan pulcsit es hosszuruhat oltottek ugy faztak:-) Estenkent en is betakaroztam es vegre jokat aludtam.

    Sajnos semmilyen szuvenirt nem tudok vasarolni mert a taskam meg mindig fullon es a sulya pedig legalabb 30kg.:-( Legkozelebb ures zsakkal jovok ide.:-)

    Puszi Apa!!!!

    VálaszTörlés