2013. április 27., szombat

Eredeti Northen-Thai Fried tofu with basil leaves (pad ka-pao tao hu) recept á la Jira homestay

Összetevők: (1 adag, azaz 1 tányérnyi étel elkészítéséhez)
- 1 csomag lágy tofu (kb. 10-20 dkg, karikára szelve, kép mellékelve)
- kb. egy marék bazsalikom levél ( képet mellékeltem )
- 2 db "hosszu bab" felaprítva ( kép mellékelve, hurokként tartom a kezemben)
- 1-2 db erőspaprika ( kép mellékelve, aki nem szereti a csípőset, az csínján bánjon vele!:-) )
- 1 gerezd fokhagyma
- 0,5 fej vöröshagyma
- 1 evőkanál cukor
- 1 evőkanál szójaszósz ( kép mellékelve)
- 1 evőkanál " seasoning" szósz ( kép mellékelve)
- 1-1,5 dl viz
- 2 evőkanál olaj

Elkészítése:

A karikára szelt tofut lisztbe forgatom, majd egy külön serpenyőben, bő olajban, nagy lángon kisűtöm. Kb. 3-5 perc. A wok alatt nagy lángra állítom a gázt és felmelegítem a 2 evőkanál olajat. Jöhet bele a bab, a vöröshagyma, a paprika, a fokhagyma, a cukor, a szójaszósz és a "seasoning" szósz. Alaposan összekeverem, majd jöhet a kirántott tofu, a bazsalikom levél és a víz. Még egyszer - kétszer alaposan összekeverem, majd tálalom. Köretként főtt rizst szoktunk enni.

Jó étvágyat!:-)

ui: A fenti kaja az egyik kedvencem lett itt és ráadásul vega, így mindenki bátran megkóstolhatja. Ezt a receptet egy nagyon jó barátomnak A. Andrisnak címezném sok-sok szeretettel! Jó főzöcskézést barátom!;-)

1 megjegyzés:

  1. Nagyon menő ez a padkaparó, én is kipróbálnám szívesen, ilyen tömlős tofut meg még az életben nem láttam:))) Én a végén még egy kis étkezési keményítővel meg rizsecettel és pici vízzel olyan nyálkás kínai szószt hoznék ki belőle, mert én minden receptet át szoktam kombinálni:)

    VálaszTörlés