2013. január 15., kedd

Visszatérés a valóságba

Lassan nyílik a szemem, reggel van. Rögtön egy általában megszokott, de most igen feltűnő és boldogságos érzés kerít hatalmába. Jól vagyok! Nem gyötör fejfájás, hányinger. A "szenvedés" már a múlté. :-) Hamar újabb érzés lep meg. Az éhség kopogtat tudatom ajtaján. Tegnap szinte semmit nem ettem csak ürítettem. Muszáj lesz a mai reggelit megnövelni. A csapatot egy éttermi reggelire buzdítom. Tonsai teli van finomabbnál finomabb reggelit kínáló éttermekkel. Rántottát eszem, majd banán shakkel kísérem. A kaja nem túl bő, max. 2 tojásból készülhetett, de a shake kellemesen eltelít.

Ma új sziklat veszünk szemügyre. Tonsai beach nyugati partjára merőlegesen fekszik. Délutántól árnyékos és számtalan mászási lehetőséggel csalogat. Érzem hogy egész jó erőben vagyok, a súlyom pedig vetekszik egy etióp benszülöttével.

Később tükröződik is teljesítményemen. Minden utat sikerül egyből (onsight) megmásznom. Közöttük 2db 7a és 1db 6c nehézségűt.
Mászás után erre gondolok: Azt hiszem eljött a napja, hogy befeküdjek egy thai masszázsra. El is megyünk egy "masszázsszalon" mellett. Fából készült kalyiba, melyet enyhén átlátszó lepel takar. Bent szorgosan dolgoznak a thai lányok.

Gabinak most sem kell kétszer mondanom. Zuhany után gyors léptekben térünk vissza. Mosolygós lányka invitál minket beljebb. Pár perc várakozás és nyílik a lepel. Egy ember ki, Gabi be. Néhány perccel később rajtam a sor. Gabi mellé fekszem le. Egy pillantást vetek masszőrömre, majd hasra fekszem és a következő 1 órában próbálom minden figyelmem a bőrömre és a tapintásra összpontosítani. Kicsiny masszőrnőm gyakorlatilag egész testével dolgozik. Rám áll, könyököl, térdel, húz, nyom, feszít, csavar...

A kislábujjamtól haladunk felfelé egészen a fülcimpámig. Nem nevezném fájdalmasnak, sokkal inkább kellemesnek és nyugtatónak az érzést amit megtapasztalok. Mintha kicseréltek volna. Frissen, üdén távozom. :-) Jó lenne minden mászást ezzel zárni.

Este a kedvenc indiai éttermemben vacsizunk. Ráadásul eddigi legfinomabb kajámat! Sajnos a neve nem ugrik be, de majd pótolom... Vacsi közben persze jönnek a hírek otthonról. Anya, Apa, Évi jól van. Haverok jól vannak. Éva és Luca nehéz napok előtt áll. Ha minden jól megy, műtét után pár hét és meggyógyul. Magamban megfogadom, hogy mától ismét minden este meditálok értük és mindenkiért. Tudom és hiszem, hogy ezzel is segítek.

Ma is frissen ébredek. Reggeli után hamar mászni indulunk. A dagály közbeszól. A szikla, amit kinéztünk, "félig" még víz alatt. Marad a várakozás. Egy parti sütögetősnél csirkeburgerrel csillapítjuk még mindig fennálló éhségünk. Eszembe jut gyerekkorom és a Mc chicken. Erről édesapám oldalakat tudna írni.:-) Kifejezetten jól esik a hambi. Rég éreztem a "hazai" ízeket.

Visszamegyünk dagály vizitre, de semmi változás. Picit töprengünk, majd egy új szikla felfedezésére indulunk. A dzsungelben van, itt nem kell tartanunk a dagálytól.:-) Keskeny ösvényen indulunk felfelé, ami méterről méterre kezd eltűnni. Négykézláb kúszunk a porban a szúrós liánok és tüskés növények között. Ez sem lesz a kedvenc helyem... Mondom magamban.

Egy generátor ház tűnik fel a semmiből. Elszomorító a látvány. 4 méteres körzetben minden fekete az olajtól és az olajos flakonoktól. Továbbhaladunk és lassan elérjük keresett sziklánkat. Giga áthajlások és cseppkövek itt is.:-) Sikerül a határomon megmászni egy kb. 25 méteres folyamatosan áthajló igen nehéz utat. Számomra ez a nap eddigi csúcspontja. Fentről gyönyörű látvány tárul elém a dzsungelre és a távoli tengerpartra.

Délután az apályt kihasználva a tengeren keresztül megyünk át Raley beachre kicsit napozni. Késő délután van. A nap már nem éget inkább csak simogatja bőröm. Ma thai éttermünkben vacsizunk. Ittlétem óta először sikerül degeszre enni magam. Tésztát eszem tengergyümölcseivel, rizzsel felturbózva. Az asztaltól való felállás is nehezemre esik. A szemközti ringben épp thai box edzést tartanak. Igen látványos, ahogy az izmos ifjú titán csépeli a mesterét, aki mindeközben csak mosolyog és egy egy óvatlan pillanatban kigáncsolja tanítványát. Ezek szerint mégiscsak van itt valami a ringben. Ha legközelebb is reklámoznak boxmeccset, adok még egy esélyt a helynek...

Este átnézünk a lányokhoz, akik mar javában pakolásznak. Nagyon meglepődöm. Ezek szerint holnaptól már csak ketten vagyunk Gabival... Kiülünk a teraszra és ahogy az lenni szokott. Összegezzük az elmúlt napokat...
Egy gyötrelmes nap után két csodás következett. Imádtam minden percet!!! Meg sok sok ilyet!:-)