2013. január 6., vasárnap

Utazás és érkezés Tonsai-ra

A minibusz óramű pontossággal érkezik a szálloda elé. Beszállunk és meglepődve tapasztaljuk, hogy csak mi négyen vagyunk az utasok. Mindenki kényelembe helyezi magát. Felkészülünk a hosszú útra. Mire elhelyezkednénk kicsiny buszunk megáll egy utazási irodákkal és európaiakkal tömött negyedben. Sofőrünk int. Sajnos eddig szólt ez a fuvar. Egy csapat európai mellé szegődünk. Várakozás következik. Egyszer csak egy muksó érdeklődik hová megyünk. Közlöm vele az úticélt erre 4 jegyet és matricákat kapunk a pólóinkra. A csapat egyre nagyobb.

Kb. fél óra múlva int vezetőnk és mi követjük... Sikátorról sikátorra haladunk míg el nem érjük a várva várt emeletes "vip" buszt. Megindul az ostrom. Mi türelmesen kivárjuk a sor végét és lent foglalunk helyet. Elindulunk és 1,5 óra elteltével, mikor meg mindig Bangkokban vagyunk, kezdem felfogni mekkora is ez a város. Lassan álomba szenderülök és csak egy kiabálás ébreszt fel. LAST STOP! COME EAT!

Mi is leszállunk és a kínálatot fürkésszük. Részemről elmarad a kaja. Drága és amúgy sem szoktam éjfélkor enni. Tovább utazunk majd 5 körül megérkezünk vélt végállomásunkhoz. Hamar kiderül hogy ez bizony nem az. Újabb várakozás, átszállás és buszozás következik. Már világosban érjük el Krabi buszpályaudvarát. Innen újabb átszállással jutunk el a kikötőbe.

Alkudozom, végül 160 bahtért visznek négyünket Raley Beachre. Innen séta a nyugati partra és újabb csónakkal át Tonsaira. Sejthetitek hogy néztünk ki. 4 busz 2 csónak 18 óra és 650 km. Emlékezetes volt.

Asszem visszafelé a vonatot fogom választani és magam szervezem az utam!:-) Meglátjuk mi sül ki belőle... Felmegyünk a basecamp bungalóihoz, de sajnos csak 1 szabad helyük van, nekünk pedig 2 bungaló kellene. Lerakjuk a recin a motyónk és körülnézünk, eszünk valamit. A szomszédos Andaman bungalows éttermébe megyünk. Miközben megebédelünk szállás felől érdeklődöm. Van szabad bungalow és az ár is nagyon jó. Lecsekkoljuk a kalyibánk és megalkuszunk az árban. 500 baht/ bungaló. Elfoglaljuk a szobákat és ágynak dőlünk. Átalusszuk a délutánt és csak 5 óra környékén indulunk el terepszemlére. Késő estig sorra járjuk kicsiny öblünk bárjait és boltjait.

Egy tengerparti étteremben fogyasztjuk el vacsoránkat. (100 baht) Az árak jóval magasabbak mint Bangkokban, de mire számítson az ember, ha egy nyugatiaknak épített turistahelyre utazik. Visszatérünk bungalónkba ahol késő estig beszélgetünk Gabival. Persze a helyi majmok is beszállnak a beszélgetésbe. :-) Mély álomba merülök és csak reggel terek magamhoz. Folyt. köv... Sziget élet stb...