2013. augusztus 17., szombat

Pihenő napok és felkészülés a következő túrára

2013.08.13-17.

A túrát követő napjaim nagy részét a szobámban töltöttem el. Miután kialudtam a fáradalmakat, első dolgom volt beszerezni néhány apróságot, amik talán segítenek a náthából való kilábalásban. (c vitamin, multi vitamin, menta tea, fekete tea, méz, gyömbér) Mint kiderült, a gyógyszereket itt is mint Délkelet Ázsiában akar darabra is lehet kapni és fillérekbe kerülnek. Az 500 mg-os c vitamin pl 1 rúpia (3,63 Ft) . Szóval miután betáraztam mindenféle földi jóból, bevetettem magam az ágyba és napokat fetrengtem át. Két alvás közötti időt pedig ezoterikus könyvek olvasásával töltöttem.

Azért minden nap szakítottam egy kis időt a szabad levegőn töltésre is, bár az időjárás mostanság nem a legjobb. Meglepően sokat esik és igen lehűlt a levegő. (Nappal max 8-10 fok.) Rendszerint délután sétáltam le a városba, ahol megvacsoráztam és a buddhista templomban imádkoztam. A szerzetessel már köszönő viszonyban vagyunk, még áldást is kaptam tőle az újonnan vásárolt csodálatos kézi készítésű hangtálamra. A templomban eltöltött idő mindig feltölt és a folyamatos mantrázás és dobszó kicsit transzba ejt. Érdekes érzés!

Ahogy telnek a napjaim, úgy ismerem ki a várost. Már tudom hol a legfinomabb a csai, tudom hol a legjobb a süti, hol a legolcsóbb a kaja és azt is, hol a legolcsóbbak a ruhák. Így sikerült szert tennem pl egy Mammut márkájú pehelykabátra 2800 ftért!!!! Igaz már vettem egy kabit Vietnámban de ennyi pénzért egyszerűen nem volt szívem otthagyni....
A naponta kb. 4-5 liter tea, a rakás vitamin, az imák, a pihenés és a lelki fejlődés úgy tűnik egyenes út a náthából való kilábaláshoz. Mára sokkal jobban érzem magam, így megfogalmazódott bennem a következő túra gondolata:

Rumtse - Tso moriri
7 nap - 99 km - 5 hágó - maximális magasság: 5450 méter


A túra viszonylag elszigetelt területeken halad át közel a kínai határhoz, ezért külön engedélyt kellett beszereznem, ami valójában 5 perc papírmunka és 450 rúpia (1.635 Ft). Hogy miért pont ez a túra a sok közül? Nem tudnám pontosan megadni a választ. Próbálok most is hallgatni a szívemre és a guidebookom lapozgatva valahogy mindig itt akadt meg a szemem. Elszigetelt táj, kolostorok, két hatalmas tó, yakok, nomád pásztorok, hóleopárd... Hát azt hiszem, ezek a kulcsszavak igen meggyőzőek lehetnek számotokra is. Szóval holnap délután 4 órakor, ha a föntiek is úgy akarják belevágok a következő túrába. Remélhetőleg 8-10 napon belül sikerül visszakeverednem Lehbe      (Korzokból havi 3 busz jár Lehbe. Egyelőre fogalmam sincs, hogyan fogok visszajönni, de majd úgyis lesz valahogy.) és újból életjelet adnom.
Hat igen az internet... Sajnos a gyatrábbnál is gyatrább manapság. 4 napig semmilyen internet közelébe nem sikerült jutnom, míg nem mára sikerült találnom egy helyet, ahol méregdrágán használhattam életem leglassabb internetjét. Azért levélírásra jó volt...No bízzunk benne, hogy hamarosan helyre áll a rend és fénysebességgel száguld, majd a wifi....
Hamarosan jelentkezem.
Om mani padme hum!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése