2013. június 12., szerda

Saigon - A déli főváros

2013.06.10.

Ma sincs semmi bajom és mintha az erő is kezdene visszaszállni belém. Ideje elhagynunk Can Thot. Kicsekkolok és buszjegyet foglalok a 12:00-as buszra, Saigonba. Az indulásig bőven van időnk összepakolni és megnézni egy filmet a tévében. 11:30-ra jön értünk egy kisbusz, ami a városi pályaudvarra visz, ahol a buszunk már bent áll. A szupermodern és kényelmes.busz talán eddigi legmenőbb buszom Ázsiában.:-) Elfoglaljuk helyünket és lassacskán megkezdjük a 3,5 órás utat. Ahogy elindul a busz, úgy kezd el fortyogni a gyomrom és romlani a közérzetem. Kis idő múlva elviselhetetlen forrongás gyötör idebenn. Egy algopyrint és egy hasfogót is beveszek, amivel nagy nehezen kihúzom az első megállóig. A pihenőt végig a vécén ülve töltöm és utána sem vagyok jobban. Még mindig fortyog a gyomrom és le vagyok robbanva.:-( Az út második felét hasonló kínok között vészelem át. Saigon buszpályaudvarán a legközelebbi vécébe rohanok, ami életem eddigi legocsmányabb vécéje egyben. A három helyiség egyikében sincs sem ülőke, sem egy lyuk a földön. Mindössze a fal mellett egy földbe vájt csőszerűség, amin keresztül távoznak a dolgok. (Persze csak akkor.ha merítesz magadnak vizet és azzal megfelelően kiterelgeted a kabinodból.) A bűz undorító és mindent beborít a fekália. Sajnos arra már nincs erőm, hogy egy másik toalettet keressek, így hát marad ez...

Zoli még félig alszik és én sem vagyok teljesen képben, mikor megalkuszunk a taxissal a fuvarban a szállásunkhoz. Amikor már több mint 20 perce utazunk, kezd gyanússá válni az 20 ezer DNG-s fuvardíj. Kb. 30 perc után érjük el a hátizsákos negyed szívében található szállásunkat. Ekkor szembesülünk a ténnyel, hogy a 20 ezer DNG 200 ezer volt.:-( Vitatkozunk, majd alkudozunk, de ez már késő... Nincs mit tenni. Fizetünk. A szálláson elbűvölően kedves lány fogad minket. Segít felvinni a csomagokat, üdítővel kínál és sok jó tanáccsal lát el. A szobánk eddigi legmodernebb és legjobban felszerelt. (klíma, hűtő, lapos tv, modern bútorok, kényelmes ágy, zuhanykabin, gyönyörű és új minden berendezés.) A 7,5 USD/fő/éj tartalmazza a reggeli árát is. A nap hátralévő részét is felváltva a wc-n és az ágyban fekve töltöm el...:-(

2013.06.11.

11 óra alvás után 9-kor ébreszt a telefonom. A szobánk egyetlen ablaka is a folyosóra néz, így teljesen elvesztettük kapcsolatunkat a külvilággal. Az alvás jót tett. Sokkal jobban érzem magam, már csak az erő hiányzik. Megreggelizünk, majd vissza a szobába. Délig az ágyban pihenek és tévézem. Dél körül egy közeli pékségben isteni finom péksütit ebédelek, majd vissza a szállásra és folytatom a pihizést. Délután blogot írok, netezem, és tévézem. Igazából az esti elalvásig semmi egyéb nem történik. Már nincs hasmenés, sem rosszullét, de érzem, hogy a testemnek szüksége van a pihenésre. Este sokáig forgolódom, mire elalszom...

Sziasztok!
Ui: Már kutya bajom!!!

1. Hát Gáborom, egy kép, többet mond ezer szónál, így a bölcsesség és ez most különösen igaz. Az önarcképed, fotód nagyon tükrözi, min mentél át. Teljes méregtelenítés, mély megújulás... A kéthetes böjt után nem néztem ki így... De ne bánd, ami nem pusztít el, az erősít, figyeld meg, nemsokára erősebbnek érzed magad, minrt ezelőtt valaha...

2. Szia Apa!

Ahogy mondod! Naprol napra erosodom.es ter vissza.belem az.elet. Elvileg.jovo heten meglesz.az.indiai vizumom aztan johetnek tibet hegyei!:-)

puszi

3. Huhh örülök hogy átvészelted a gyomorrontást! Eszembe jutott az amikor a Gyilkos tónál Erdélyben kaptam hasonló gyomorrontást... Nekem mondjuk szerencsém volt hogy a WC egy magánszálláson volt. Ahogy leírtad a pályaudvari budit legvadabb WC-s rémálmaim jutottak eszembe. :-D
    Még jó hogy legalább kabinok voltak és nem egy fal nélküli csatorna volt, mint a közpiszoárok.... Huhh, nem semmi miket megtapasztalsz. Az immunrendszered olyan edzett lesz ha hazajössz, hogy egy jó darabig nem leszel beteg, akármit megehetsz! :-)

4. Hatt! Legyen igazad brother!:-)