2013. június 24., hétfő

Ha Long Bay

2013.06.18.

Reggel 8:30 körül vesz fel minket egy kisebb, kb. 15-20 főt befogadó busz. Az utasok 2 lány kivételével mind nyugati turisták. Az út a Ha Long öbölig 4 óra zötykölődés. Félúton egy kiállítóteremben állunk meg, ahol méregdrága pénzért szert tehetünk számos vietnami kézzel készített termékre. Szobrok, festmények, bútorok, ékszerek, stb...
Ha Long városába 12:00 körül érkezünk. A modern kikötőben megkapjuk a jegyeinket és elfoglaljuk a hajónkat. A hajó alsó szintjén a kabinok, a középső szinten az étkezde, a tetőn pedig a napozó rész található. Idegenvezetőnk az étkezdébe terel minket míg az első helyszín, egy barlang felé hajókázunk. Ebédnél hatan ülünk körbe egy asztalt és a többféle fogásból mindenki kedvére csipegethet. Sajnos a fogasok (hal, kagyló, tofu, csirke, zöldbab, babcsíra, rizs, tavaszi tekercs, dinnye, leves) elég szűkre vannak szabva, így az ebédünk cseppet sem nevezhető lakomának. A hatalmas barlang a szokásos képpel szolgál. Cseppkövek mindenütt.:-) A barlangtól egy úszó halászfaluhoz megyünk, ahol lehorgonyozunk és ki-ki a kedve szerint kajakba száll. Persze Zolival mi is kajakba szállunk és alaposan kihasználjuk az erre szánt időt. A tükörsima vízfelületen könnyen haladunk, egyedül az áramlatokkal kell megküzdenünk. Furcsa érzésem van, ahogy ezek között az olykor több száz méter magas sziklaszigetek között lavírozunk. Eltűntek az ember alkotta épületek és amíg gyönyörködöm ebben a csodában, végre újra eggyé válhatok a természettel. Elvarázsol a táj. Belegondolok, hogy otthon mennyit álmodoztam arról, hogy egyszer láthassam ezt a helyet és most itt vagyok! Köszönöm Istenem! A kajakozás befejeztével a hajó tetején utazva szemlélem végig a tájat.

Este 6-kor kötünk ki a Cat Ba sziget kikötőjében, ahonnét a sziget másik felén levő városkába megyünk az éjszakai szállásunkra. A lepattant Hotelt minden irányból bordélyházak veszik körül. A szálloda kb. 30 éves lehet és azóta csak romlott az állapota.:-) Persze kicsit sem vagyunk meglepődve. A 3 napos hajókirándulás napi 3x étkezéssel 60 dollárért mindenképp baráti ajánlat. A szállodában az ebédhez hasonlóan 6 fős csoportokban vacsizunk. A vacsora borzasztóan rossz. El is indulunk a kikötő felé, hogy.valami streetfooddal feledtessük az ízeket. Sem egy jó palacsintás, sem pedig egy olyan kaját nem találok, amit megkívánnék. Marad a jégkrém.:-) A kikötőben nyüzsgő éjszakai élet fogad. A szokásos tengeri herkentyűket felsorakoztató éttermeken kívül azonban nem igazan találunk semmit. Visszavonulunk a szállásunkra és eltesszük magunkat holnapra...

2013.06.19.

Reggelire egy tükörtojás, egy bagett és egy nescafé.:-) Na ennél azért többre számítottam. Kicsekkolunk a szobáinkból, majd buszra szállunk és a sziget belsejében levő nemzeti parkhoz megyünk. Idegenvezetőnk letessékel minket a buszról, majd elhajt.:-) Na szép! Guide híján magam veszem kézbe az irányítást és toronyiránt elindulok a dzsungel felé. A betonozott út hamar erdei ösvénybe vált. A jó tempónknak köszönhetően beérünk egy 3 fős csoportot, köztük egy idegenvezetőt. Csatlakozunk hozzájuk és hamarosan egy apró hegy csúcsáról szemléljük az alattunk elterülő végtelen tájat. Hegycsúcsok, völgyek és a dzsungel. Az erdő többféle fának is otthont ad. Így az otthoni telepített erdőkkel ellentétben teljesen más érzetünk támad, ahogy a lombkoronát kémleljük. Egyszerűen nem birok betelni a látvánnyal. Zolival kb. egy órát bámészkodunk fent, míg a következő csapat fel nem ér... A parkból visszamegyünk a szállodába, ahol egy újabb borzasztó ebédet kapunk.

A délutáni szabad foglalkozás keretein belül a város homokos partjára megyünk motoros taxival. A parton és a vízben is mindenütt szemét.:-(  Két napágy 8 dollár... Ennyi elég is, hogy otthagyjuk a beachet. Egy kis gyalogos ösvényen indulunk el a part mentén. Az ösvény egy luxusszálloda privát öbléhez vezet. Itt nincs szemet és a tenger is sokkal szebb. Belopakodunk a partra, majd kihasználom az alkalmat és csobbanok egyet a hűs tengerben. Hmm, hogy milyen jó a 38 fokos hőségben! Később a városka egyik bárjában mangó koktélt és vietnami kávét szürcsölök. A megbeszélt időpontra mindenki visszaér a szállodába csak a vietnami lányokat nyelte el a fold. 1,5 órával később előkerülnek és elindulunk vissza a kikötőbe.

Hajóra szállunk és elfoglaljuk kabinjainkat. Az apró kabin tiszta és hűvös és még fürdőnk is van. Egy újabb álmom fog ma teljesülni, hisz sosem aludtam ezelőtt hajón.:-) Kicsit később lehorgonyoz hajónk és így alkalom nyílik a fürdésre. Rögtön bevetem magam a vízbe, felfekszem a felszínére és hagyom, hogy sodorjanak az áramlatok. Az érzés ami most átjár leírhatatlan. Újból hálát kell adjak az Istennek, hogy ezt is átélhetem. Fürcsi után végre egy szuper finom vacsi, amit egy 4 fős dán csapattal fogyasztunk el. Estére a sziklás szigetekkel körülvett öbölben maradunk. Zolival a tetőtéri napozó részen tanyázunk és beszélgetünk késő estig. Este pillanatok alatt álomba szenderülök és reggelig zavartalanul alszom.

2013.06.20.

Reggel 8 körül ébredezem. Reggelire vajas lekváros kenyér és kávé a menü. A csapat egy része kiszáll a Catba szigeten mi pedig szép lassan elindulunk vissza Ha Long városába. Kb. délben érjuk el a kikötőt, ahonnét kisbusszal megyünk egy étterembe, hogy elfogyasszuk utolsó kifizetett ebédünket. Az ebéd most is a szokásos módon zajlik. Sajnos most sem vagyok tőle elragadtatva. Már csak a hanoi-i kebabra tudok gondolni.:-) Ebéd után kis várakozás, majd ugyanazzal amivel jöttünk go haza...
Hanoiban szépen kitakarított szoba és welcome drink fogad a szállásunkon. Persze a második utam a kebaboshoz, majd a mangó joghurtoshoz vezet. :-) Jó újra itthon! És ami még jobb, hogy két nap múlva már újra thaiföldi levegőt szívhatok!:-)

Sziasztok!!!

1. Sajnálom a rossz kajákat Gáborom:))) Van egy ételkreációm "A HA Long öböl álma címmel, majd ezzel kárpótollak érte:)))

2. A luxusszálloda és környezete nem sámli! :-) A mamika a csónakban jól be van öltözve nehogy lebarnuljon. :-D
    A tengericsillagos, kagylós ital gondolom valami pálinkaféleség ott? Kóstoltátok?

3. Az italhan gekkok es.kigyok is voltak. ki Inkabb kihagytam a kostolot.:-) A szalloda tenyleg nem volt semmi.:-)A vietnami nok a legkemnyebb fizikai melokat is bevalaljak. Epitkezeseken lkubikoznak, egesznap eveznek csonakokkal, mazsas zsakokat cipelnek a vallukon... Minden tiszteletem az ovek!