2013. május 14., kedd

Thailand tetején

2013.05.12.

Utolsó napom a házinéninél. Nem akarom elhinni, hogy újból el kell hagynom ezt a helyet. Reggeli után korán elindulunk a közeli meleg vizes forrást meglátogatni. Rövid keresgélés után meg is találjuk a nyitott, szépen parkosított piciny fürdőt. A levegő 39 fokos és a medencék vize is kb. ennyi. Hoztam fürdőgatyát, de egyáltalán nem kívánom a forró vizes fürdőt ebben a kánikulában. Kb. 15 perc alatt körbesétáljuk a területet, ami túl gyorsnak bizonyult, szóval még egy kört teszünk és mindent alaposan szemügyre veszünk. Gyönyörűen virágzó fák, apró kénszagú medencék, gyerektáborra emlékeztető házikók, természetes tavacskák és két látványosan a magasba törő forrás. Otthon utoljára fried tofut ebédelek rizzsel, összepakolom a holmim, majd kifizetem a számlám (10 éjszaka + kaja 2100 baht, azaz 15.970 Ft) és könnyes búcsút veszek kedvenc thai családomtól.:-)  Biztosítom őket, hogy amint újból Thaiföldre teszem a lábam, jelentkezni fogok!

Délután négykor indul vadonatúj, rózsaszín belsejű kisbuszunk Chiang Maiba. Egész jó időt megyünk, mert 18:00-ra már a szállásunkon vagyunk. A múltkori lepattant szálló tökéletes lesz erre a néhány napra... A klímás szoba helyett most csak ventillátorost kérünk. (250 baht/ej, 1.900 Ft)   Zoli robogót szeretne bérelni, így ki is bérlünk egyet gyorsan zárás előtt. (200 baht/nap 1.520 Ft) Egy darabig motorozunk a városban, mialatt Én  majd be tojok a gatyámba a félelemtől. Mindig is félősebb voltam a motoron utasként, mint sofőrként. A baleseteim óta meg aztán pláne sokkal óvatosabb vagyok. Így aztán gyakran a torkomban dobogott a szívem, Zoli hajmeresztő manővereinél. Útközben egy igazi nagy Tesco-ba is betértünk, ahol vacsira vaslapon sült kagylós omlettet ettem (45 baht, 340 Ft) és néhány alap élelmiszert vásároltam. Este 9 körül aztán visszaértünk a szállásra, ahol a recepción neteztem lefekvésig... Az éjszakám elég kalandosra sikerült, de ezt nem publikálhatom. Esetleg akit érdekel, hívjon fel skypon vagy dobjon egy üzenetet és megírom.:-)

2013.05.13.

A hosszú éjszaka után nehézkesen indul a reggel. A késő ébredés és a délelőtti ügyintézések után 12 körül indulunk el robogónkkal a 30 km-re saccolt hegyhez. Nevezetesen Thaiföld legmagasabb pontjához a 2565 méter magas Doi Inthanon-hoz. Az odaút végül 130 km lesz, amiből 50 km hegymenet és szerpentin a Doi Inthanon nemzeti parkon belül. A szerpentinen motorozást nagyon élvezem. Ahogy felfelé haladunk, úgy változik a táj és hűl a levegő. Lassan megjelennek a fenyvesek és olykor-olykor egy hegyi folyó is elsiklik az úttest alatt. A növényzet a magas páratartalomnak köszönhetően egyre sűrűbb és sűrűbb. Érdekes, ahogy a fenyők között ott sorakoznak a banánfák és pálmafák is. Ketten ülve piciny robogónkon, igencsak zsibbadt hátsóval és kihűlt testtel érünk fel a csúcsra. A felfelé vezető szerpentin egyébként tökéletes minőségű aszfalttal borított és a kanyarok is pont olyanok, hogy szinte végig nyolcvannal lehet haladni... Persze nem a mi mocinkkal. Egy-egy meredek részen hússzal döcögtünk felfelé.:-)  Így végül 16:00-ra érünk fel a csúcsra, ahol 20 fokos friss hegyi levegő várt ránk. Persze a rövid gatyán és a pólón kívül semmi nincs nálunk.:-)

Miután elkészülnek a csúcsfotók és végigjárunk egy fából épült kis erdei pályat az 5km-rel odébb lévő hatalmas sztupákhoz megyünk. A két gigantikus sztupát gyönyörűen virágzó park veszi körül, ami még egy kisebb vízesésnek és patakocskának is helyet ad. Egyszerűen nem tudok betelni a látvánnyal, olyan gyönyörű. Az alattunk elterülő hatalmas tájat a végtelenségig tudnám csodálni. Azt hiszem ez a látvány minden fáradtságot megért!!! A hegyről lefelé mar könnyebb dolgunk van. Mintha egy óriási erdei bobpályáról siklanánk le. Most tényleg nyolcvannal vesszük a kanyarokat, miközben testünket jobbra -balra döntögetjük. Lefelé menet még egy csodaszép vízesést is meglátogatunk, ami egyben életem legszebb és legnagyobb vízesése is. Itt is elidőzünk egy jó darabig, de már nem tudunk sokáig maradni, mert lassan közeleg az est. Utolsó megállónk az út alatt tekergő folyónál van, ahol a helyiek a folyó vizében próbálják lehűteni magukat. Még egy rögtönzött műugró bemutatót is tartanak nekünk.:-)

A szerpentin után unalmas egyenes úton döcögünk hazáig. Este 21:00 körül érkezünk vissza a szállásunkra. Fürdés után a recepcióról netezem és skypolok Anyával, Évivel, majd Bölénnyel. Az eddig eltöltött néhány nap után mostanra kristálytisztán látom, hogy szállásunk egyben egy prosti tanya is. Kb. egy tucat prosti lakhat itt és ebből jó néhány enyeleg a recepción a nyugati turistákkal. Szerencsére tiszteletben tartják, ha valaki nem kíván tőlük semmit, így engem sem zaklattak soha...

Este 23:00 körül vonulok fel a szobánkba, ami még mindig nagyon meleg. Küszködve a meleggel igen nehezen jön álom a szememre... Érzem, hogy a testem hulla fáradt, de valahogy az agyam nem akar megpihenni. Végül indiai mantrát rakunk be altató gyanánt. Beválik! A második számnál elalszom.:-)

Pusziiii!!!!

1. Erről a "hegyvidéki hűvösben egy szál pólóban" történetről eszembe jutott, amikor Horvátországban a tengerpartról Mariannal meg veletek elmentünk a plitvicei tavakhoz, ott volt hasonló hideg:))) Erdei szamócát is szedtünk:)) Aztán rossz irányba indultunk vissza, esti Laci nagyon idegesen fogadott minket:)))

2. Igen,emlekszem! Kalandos es szupserjo kis nap volt!:-)

3. Eszembe jutott amikor kamaszként én is sokszor felültem Kis Csabi mögé a Simsonra. Átérzem a haláfélelmed és a parát, tényleg sokkal rosszabb utasként ülni egy motoron, főleg a kanyarokban! :-)
    Az nem semmi hogy 130km-t ketten egy kis robogón bevállaltatok, nagy beavatás lehetett! Még kocsival is durva órákig szerpentineken menni hát még kis robogóval.
    Furcsa hogy 2650 méteren is még 20 fok van, szöges ellentétben áll Ausztriával , ahol matracon raftingoltál a 14 fokos patakban tavaly nyáron! :-D Gyönyörű hely tényleg! Jól nyomod a lótuszülést is, látszik hogy jógázól.

A tojásokat a vízben hűtötték? vagy az a belógató mi célt szolgál?

Az a lepény a képen jól néz ki! A lekváros süti olyan mintha házi volna, Guszta!

Hát a szállás fürdőszobája emlékeztet a régi kolis élményekre! Vagy inkább a balatontúrás bungallósra. :-D No de legalább tető van a fejetek felett és nem figyel be egy róka este a takaród alá. ;-)

4. Szevasz Brother!

A suti az egy helyi specialitas.Banankenyernek hivjak es isteni finom. A tojasokat nem hutottek hanem foztek a vizben, ami olyan forro hogy a kezed nem tudod belerakni. Epp hogy nem bugyog.:-)