2013. március 29., péntek

Pihi nap után mászás, mászás és mászás...

2013.03.24.

Reggel hullafáradtan mászom ki a sátorból. Éjszaka vihar volt és volt néhány cuccom szanaszét a sátor körül, amit rögtön biztonságba kellett helyeznem. A sátor szerencsére kiállta a próbát. Az első monszunt szárazon megúsztam. Megreggelizek, majd a legújabb szektorhoz megyek Lucassal terepszemlére. Az utak nagyon frissek. Néhányat épp most építenek ki. Ráadásul az összes út pont nekem való nehézségű! Azt hiszem holnap itt fogom kezdeni a napot... Terepszemle után biciklire pattanunk és Lucassal együtt indulok el Thakekbe. Ideje végre életjelet adnom a szeretteimnek!

Az utat kb 45 perc alatt lenyomjuk (13 km). A menetszélben egész jól viseljük a 40 fokos kánikulát. Útközben sorra haladunk el a helyiek mellett akik integetnek és mosolyognak ránk. Tényleg imádni való nép ez a Laoszi...A városba érve először a ruhás piacra megyünk, ahol sikerül 30 tojást és némi kenyeret beszereznem. A wifit igen nehézkesen sikerül megtalálnunk. Végül a Mekong partjához közel egy méregdrága étteremben lelünk rá. Benyomom a skypot és hosszasan csevegek Pacsirtámmal, Anyával és Bölénnyel. Apától névnapi köszöntő levelet kapok és még jónéhány levélre is válaszolok. Frissül a blog is... Vagy két órát pötyögök a telefonommal. Ebédre egy fried noodlet eszünk szódával és kávéval 49.000 kip (1.470 Ft). Lemegyünk a Mekong partra és újra megcsodálom ezt a hatalmas folyót. A túloldalon Thaiföld buddhista kolostorai tornyosulnak. A szívem még mindig vissza húz!

Később a helyi foodmarket után érdeklődünk, amit egy kis keresgélés után meg is találunk. Az eddigi legizgalmasabb piacon találjuk magunkat. Minden van teritéken... Csak hogy néhányat említsek: kígyó, béka, mókus, patkány, madárfélék, belsőségek, rovarok, különleges halak, tengeri herkentyűk, zöldségek gyümölcsök. Egyedüli fehérként csatangolunk a sorok között és a helyiek nagy érdeklődést mutatnak irántunk. Néhányan a fiatal lányaikat kínálják nekünk feleségnek.:-) Persze mi csak mosolygunk, ahogy körülöttünk mindenki. Imádom ezt a helyet! Végül csak egy fokhagymát veszek és egy helyi kajaárusnál vacsorázom meg Lucassal... Már sötétben indulunk vissza a táborba. A visszaút határozottan rosszul esik, de legyűrjük.:-) A táborban aztán élménybeszámoló a többieknek, majd fürdés, jóga és meditáció.

Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült összehozni a netezést és, hogy néhányotokkal még telefonon is tudtam beszélni. Köszönöm, hogy velem vagytok!!!

2013.03.25.

Reggel frissen és üdén ébredek. Az éjszaka jól aludtam és a pihi nap is jót tett. Reggeli után Christinnel nem sokat teketóriázunk. 9 órakor már az új szektornál vagyunk. 2 nehéz utat is sikerül onsight megmásznom. Szuper formában érzem magam. Irány a plafon!:-) Egy hosszú és egy igazán nehéz utat szemelek ki projektnek. Az út első fele egy 6c nehézségű, mondhatni bemelegítő rész. Ezután egy szuper pihenőpont, ahol majdnem teljesen le tudja magát pihenni az ember, majd jön az őrület. Rád szakad a plafon és érzed hogy minden egyes mozdulattal fogy az erőd. Itt sajnos nem kifizetődő a lassú stílusom. Magam is meglepődöm, mikor a stand alatti utolsó akasztásnál esem ki az útból. Talán második próbára össze fog jönni. Christin is mászik egyet, majd ebéd (sticky rice saját lekvárral) és fürdőzés a barlang hűs vizében.

Számomra ez a nap fénypontja. Órákig tudnék itt maradni és lubickolni a hideg vízben. Nem is tudom mi lenne itt velem e nélkül a patak nélkül.:-) A lényeg, hogy itt van és én ezt alaposan ki is használom.:-) Fürcsi után még egy óra ejtőzés, majd vissza a plafonhoz. Újabb próba a projektre, de most addig sem jutok el mint először. Úgy tűnik a lekváros rizs nem hozott elég energiát.:-) Na majd holnap... Napzárásként egy közepes utat mászunk, de már ez is kínszenvedés. Minden mozdulatnál ég a bőr a tenyeremen. Asszem mára ennyi volt...

Este pad thait és sült banánt vacsizom. A banán elég piciny adag és drága is. Asszem első és utolsó volt.:-) A tűzrakóhelynél késő estig beszélgetünk a többiekkel. Christin holnap elhagyja a tábort és új mászótársammal Michel-el (Németországból) folytatom mászókarrierem. Michel már egy éve utazik és egy csomó helyen járt már, ahová én még csak most készülök. Sok sok infót oszt meg velem. Ezúton is köszönöm Neki!:-) A napot most is jógával és meditációval zárom.

1. Hű ezt a piacot de bejárnám Gáborom:)) Érdekes, hogy a sertésfejet lenyúzzák, vajon miért? Nálunk meg a szemét szedik ki, itt bent hagyják... Hajmeresztő, ahogy lógsz a levegőben, annak idején Szudánban így lógtunk a hajó oldalán és vertük a rozsdát:)))
    Csak így tovább, fel a csúcsokra!

2. Überdurva mit és hogyan árulnak a piacon. Azt hiszem az ÁNTSZ sírva kimenekülne látván a kockás abroszon a 40 fokban heverő denevéreket és félig nyúzott madarakat. A nyúzott mókuson is azok a szürke dolgok elég bizarrnak tűnnek. Én már a látvány után is nagyot húznék a whiskey-s laposüvegből hogy fertőtlenítsek! :-D

3. En ma a piacon ebedeltem! Mennyei currys husi es gomba. Remeljuk holnap meg egyben leszek.:-)

4. En ma a piacon ebedeltem! Mennyei currys husi es gomba. Remeljuk holnap meg egyben leszek.:-)