2013. március 3., vasárnap

Mászós nap után egésznapos eső jött

2013.03.02.

Reggel 7:30-kor magamtól pattanok ki az ágyból. Jeff még húzza a lóbőrt. Csendben kiosonok a szobából és a fánkárus nénihez megyek reggeliért. A fánkokat épp most süti ki. Friss meleg vaníliás fánk. Ötöt kérek hetet kapok!:-) Visszaérve a szobánkba Jeff még mindig alszik. Hmm... Amíg Ő alszik Én kényelmesen át tudok cuccolni az új szállásunkra. Így is teszek. Megkapom a tegnapi nap lefoglalt duplaszéles matracos bungaló kulcsát és bedobom a táskám. A második kanyarnál már Jeff is velem tart. Boldog vagyok, amikor látom rajta, hogy neki is nagyon tetszik az új szállásunk. Bungalóink pont egymással szemben vannak. A recepción elintézzük a hivatalos papírformákat, majd visszahúzódunk új lakhelyünkre, hogy végre kipakoljunk táskáinkból.

A recepción észreveszek egy vizes ballont és egy felhívást. Free drinking water! Ez nagyszerű!!! Így megint csak sokat tudok spórolni. Ráadásul a szállás is olcsóbb, ha hosszabb időre maradok. Egy kis fejszámolással arra jutottam, ha ügyesen spórolok 60 ezerből kihúzom az egész hónapot!:-)
Dél körül a legnagyobb kánikulában indulunk mászni. A fal kb. 4 km-re (45 perc séta) van szállásunktól. A tűző napon a poros utcákat róni nem a legjobb, de a cél ott lebeg szemünk előtt. Útközben a helyi piacot és a buszpályaudvart is érintjük, ahol egy szuperfincsi tojásos szendót is legyűrök. A falunk a folyó túloldalán van. A folyó túl széles és mély ahhoz, hogy szárazon átsétálhassunk rajta. Életem legkisebb csónakjával jutunk át a túloldalra. 5000 kip/fő, (150 Ft, a visszaút ingyenes)

Ahogy meglátom a falat eláll a lélegzetem. Ez már nem szimplán áthajlás, ez szinte plafon. Azt hiszem fel kell kössem a gatyámat és búcsút kell vennem az északi thaiföldi kisfogásos egyensúlyozós mászásoktól. Itt bizony kőkemény izommunkára lesz szükség. A bemelegítő utam a plafon melletti függőleges falon mászom. A kőzet igen masszív és fájdalmas fogásokkal tűzdelt. A második utam már a plafonban van. A 7A-s fokozatnak nem kellene sok problémát okoznia, de ezzel az úttal nagyon meggyűlik a bajom. Többszöri beleülés és véres küzdelmek árán jutok el a standig. Húú de új ez most Nekem!:-) Na majd második nekifutásra!:-) Jeff is hasonló cipőben jár mint Én. Jócskán meggyűlik a baja az utakkal... A második próbám meghozza a sikert. Fele annyi erőbefektetéssel mászom ki az utat.

Persze könnyű úgy, hogy tudja az ember mit kell fogni és hová kell lépni. ( Az egyik sziklás képen láthatjátok az utat. A mászó lánytól balra az első út. Ő egyébként egy 6b-t mászik.) Még egy nehéz úttal próbálkozom a fal melletti kanyon kis áthajló falán. Sajnos ez sem sikerül elsőre. Érzem, hogy fáradt vagyok és ez a kánikula is más mint Thaiföldön. A levegő nagyon párás és a magnézia szinte semmit sem segít...

Hazafelé a piacon feltöltöm tojás készletem,  30 db "L-es" tojás 27000 kip (820 Ft), majd egy Jeff által preferált étterembe megyünk. Az étlapon gusztusos kebab és falafel van. Ez vonzotta őt is ide. Én a szendvics, tésztás csirkeleves mellett maradok. (Szerencsémre.) Sírva nevetek mikor Jeff elé tálalják a Laoszi kebabot.:-) Hát ez minden csak nem kebab...

Este még egy palacsintát is legyűrök, ahol 2 thai emberkével folytatott beszélgetés után ismét elönt a boldogság. Hihetetlen ez a nép! Imádom Őket! Este zuhany és internet majd ismerkedés a házirenddel. A kormány hivatalos 10 pontját le is fotóztam és feltettem a blogra! A 7-es pontra felhívnám a figyelmeteket, miszerint tilos a hotelszobában szexelni!:-)11 korul hullafáradtan zuhanok ágyamba.


2013.03.03.

Az órám 8:40-re állítottam, de nagyon nehezen sikerül magamhoz térni. Az éjjel többször felkeltem, nem aludtam túl jól... Ilyenek ezek az első éjszakák. Az időjárás jelentés bevált. Hűvös idő és borús ég! Épp nekiállok a bundikenyerek elkészítésének, amikor leszakad az ég. Fedél alá húzódom és ott fogyasztom el reggelim. A török kávét mesterien készítem egy internetes recept alapján. Sajnos az eső egész nap rendületlenül szakad, így mi is bungalóinkban maradunk. A napot tanulással, pihenéssel, netezéssel jógával és meditációval töltöm. Este levelet kapok a holland párocskától, miszerint ők is a városban vannak! Szuper hírek! Remélem holnap szép idő lesz és együtt mászunk. Vacsira csirkés szendvicset és tofus-zöldséges tésztát eszem, majd naplót írok, blogolok és lassan zárom a napot. Ha az idő is engedi holnap új szektort fogunk meglátogatni...

Ölelek mindenkit!!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése