2013. február 8., péntek

Made in China es egy "pihenőnap" élményei

2013.02.06.

7.45-kor pattanok ki az ágyból, hogy a 9:30-as megbeszélt időpontban ott legyek a sziklánál. Kicsit korai vagyok a reggelihez, de 8:30 körül már nem vagyok egyedül. A holland párocskával együtt várjuk a házinénit, aki perceken belül megjelenik és rögvest a konyhában sürög-forog. Omlett és kávé!   Megunhatatlan:-) Ne feledkezzünk meg az ajándék teáról sem, ami szintén minden reggel jár. A reggeli most is jó hangulatban telik. Olyannyira, hogy 9:25-kor veszem csak észre magam. Hoppá! Elkéstem! Utálok késni. Én sem szeretem, ha mások késnek, így mindig törekszem arra, hogy rám se kelljen várni. Sietve vállamra kapom mászós batyum és rohanok felfelé. Az egyik kínai leányzó szembe rohan velem. Wc-re igyekszik. Megnyugodtam... Ezek szerint nem maradtam le semmiről és talán ők sem hiányoltak eddig.

A falnál sehol egy árva lelek, csak a Catding holmija a földön. Lassan Ő is visszaér és elmeséli, hogy ma csak egyedül jött, mert a többiek pihinapot tartanak. Nem sokat teketóriázunk, perceken belül belecsapunk a mászókába. Kb. 16:30-ig mászunk folyamatosan 1 ebédszünetet leszámítva. 7 utat sikerül megmásznom     (20-36 méteresek) köztük egy újabb 8+ nehézségű onsight, így mar 3 ilyen onsighttal büszkélkedhetem. Catding alacsony termete ellenére nagyon ügyes! Kőkeményen küzd és nem fél az elől mászástól. Mászás közben persze jut idő a beszélgetésre is. Ki honnan jött, mit csinál, hova tart, stb... Nap végén nagy öleléssel és email cím cserével búcsúzunk egymástól. Kölcsönösen felajánljuk egymásnak a segítséget, amennyiben én Kínába vagy ő Magyarországra utaznék/na.

Az utolsó pillanatban még egy meglepi ajándékot is kapok. Valami bőrnövesztő csodaszer mászóknak kifejlesztve. Zavarban vagyok! Nincs semmim, amit          én adhatnék! :-(
Otthon gyors zuhanyt veszek és a holland párocska kellemes társaságában vacsorázom. A helyi specialitást kóstolom meg. Mennyei! Csilis darálthúsos pity-puty salátával (jégen tálalva) és rizzsel. Vacsi után mocira pattanok és a faluban hosszasan netezem. Mostanában egyedül Bölény barátommal tudok telefonon dumcsizni. Szerencsére még bírja! Egy-egy angolul átbeszélt nap után, csúnya szófosás szokott rámjönni, amikor végre szeretett hazám gazdag szókincsét használva mesélhetek élményeimről!:-) Szóval köszi a türelmed Bölény!:-)
Este 21:30 körül érek haza. Hosszas jóga, majd még hosszabb alvás...:-)


2013.02.07.

Pihi nap!!!:-) 9:20 körül tápászkodom ki kényelmes ágyikómból. Ma megint hűvös éjszakám volt. Azt hiszem ideje lesz estére becsukni az ablakot. Úgy érzem, kicsit megfáztam! Ez most viccesen hangzik, de igaz.:-) Napközben 36 fok árnyékban, de éjjel csak 18. Úgy látszik a 18-at már nem nagyon csípi a testem. Jaj mi lesz velem, ha én egyszer hazamegyek...!? Reggeli most is a szokásos, de most az én szeretett házinénim társaságában. :-) Megbeszélem vele, hogy délben lenyúlom a mocit és felfedezem vele a környék vízeséseit és egyéb látnivalóit. Ebéd után meg egy 20 bahtost (145 Ft) is találok a földön. Szuper!:-) Ez a nap is jól indul! A perzselő napot kihasználva házam előtt napozom és közben angolozom. Feltételes múlt és miegymás. Fincsi!:-)

Magamhoz veszem kézzel rajzolt térképem (házinénim készítette), egy kis útravaló elemózsiát, némi kp-t és nekivágok az útnak. A rekkenő hőségben nincs is jobb, mint motorozni. (persze ha nincs a közelben tenger vagy tó) Élvezem, ahogy loboncos hajam csapkodja a menetszél, ahogy a virágzó fák illata bejárja a környéket és ahogy elém tárul ez a csodálatos táj. Eszembe jutnak gyerekkori motoros emlékeim is. Nem volt nap, hogy ne mentünk volna ki a házunk mögött elterülő pusztába. (Akkor meg az volt...) Hazafele mindig csoportosan toltuk haza motorjainkat, mert valakié tuti bedöglött és szolidaritásból sosem hagytuk ott a másikat, inkább mi is toltuk vele... Remélem azért ma nem így lesz. :-)

Első állomásom egy barlang. Persze rögtön eltévedek, de nem bánom. Egy út menti eperárus nénibe botlok. Van itt minden amit eperből lehet készíteni. Gyorsan veszek is egy szörpöt és egy lekvárt.:-) Egy kis alkudozással 70 bahtot fizetek ( 510 Ft).  Újabb kevergés, de végül csak sikerül megtalálnom a barlangot. Meredek lépcső vezet felfele a bejárathoz. A parkolóban egy csokor virágot, gyertyát és füstölőt veszek. Egy szentélynél megállok és a tanult módon letérdelek Buddha elé. Háromszor meghajlás... Lehelyezem a virágot, meggyújtom a gyertyát és a füstölőt.

A barlang bejárata igen szűkös. Egy pillanatra el is gondolkozom. Kell ez nekem? Irtózom a szűk barlangoktól. Van egy kis fóbiám e téren. Erőt veszek magamon és megindulok lefelé a meredek lépcsőn. Szerencsémre lent óriási termek fogadnak. Százával találok hindu és buddhista isteneket ábrázoló szobrokat. A falakból sugárzik a spiritualizmus. Érzem a hatalmas erőt, ami körülvesz. Élvezem, hogy egyáltalán nincs tömeg, csendben adhatom át magam ennek a fenséges élménynek. Kb. 20 percet vagyok az 50 méteres mélységben.

Visszatérve a felszínre a barlang fölött lévő kilátóhoz indulok. Próbáltatok már 15 percig megállás nélkül lépcsőzni 36 fokban?:-) Én ma kipróbáltam. Melegen ajánlom azoknak, akik fogyni akarnak! A kilátónál egy sztupa, egy aprócska wat és persze gyönyörű kilátás vár. Megérte!!! Lefelé már könnyebben haladok, a motorozás hűsítő szele pedig pillanatok alatt feledteti velem a hőséget. Útközben egy óriási Buddha szobrot és egy ház udvarán található gyönyörű szobrokat fotózom le.

A következő állomás egy "aprócska" vízesés. Legalábbis házinénim így jellemezte. Úttalan utakon kevergek, majd egy kisebb faiskolánál próbálok útbaigazítást kérni. Persze egy mukkot sem értünk egymás szavából. A vízesés nevéből értik, mit keresek, de többre nem jutunk. Egyszer csak az egyik hölgy motorjára pattan és int, hogy kövessem. Újabb hosszas motorozás, majd a néni elköszön. Mutatja a tovább irányt és egy érthetetlen térképet rajzol. :-) Tovább megyek... Fel a hegyre, le a hegyről és hopp! Ott a tábla! Megjöttünk. :-)

Sehol egy árva lélek, hmm ez tényleg nem lehet valami nagy szám. Na de most már járjunk a végére. Kb. 1,5 órát sétálok a bambuszerdőben, mikor elérem a patakot. Keresem a vízesést de nem találom, csak egy fél méteres kis buckát. Ez lenne az??? Hat ez tényleg aprócska!:-) Ahogy megállok és kicsit alaposabban körülnézek egy nyilat látok a patak túlpartján. A kiálló köveken átszökdelve egy apró ösvényt fedezek fel. 2 perc múlva elém tárul a vízesés!:-)

Legalább 10 méter, ha nem 15 méter magas. Gyönyörű!!! Alatta apró kavicsos lassú folyású víz. Bele is rohanok, hogy lehűtsem felhevült testem. Boldogság-boldogság!!!:-) Miután kiélvezkedtem magam, visszaindulok motoromhoz, hisz a fő attrakció még hátra van.

Visszakanyarodom a főútra és folytatom utamat észak felé. Az út mentén több km hosszan faiskolák sorakoznak. Elképesztő látvány. Szívesen végigjárnám őket, de sajnos az idő nem engedi. A vízeses messze van, az utak nagyon rosszak a szerpentinekről és meredek emelkedőkről pedig ne is beszéljünk. Majd talán egy másik pihinapon megnézzük. Vagy 1 órát motorozom, mire az utolsó vízeséshez érek. Vicces, de a főutat egyszer csak keresztbe szeli egy patak. Nincs híd, se semmi. Fogod magad és átmész a patakon... Persze tudom, hogy ez cseppet sem környezetbarát, de higgyétek el ez itt a legkevesebb...

Utolsó állomásomnál már nem vagyok egyedül. Néhány francia és amerikai emberkével osztozom a csodálatos vízesések látványában. A hűvös hegyi patak igen hűvös levegőt is hoz magával. A rövid gatya, póló, papucs kombináció lehet nem volt a legjobb ötlet?! Újabb lépcsőzés következik. Kicsit az ausztriai medveölő szurdokra emlékeztet a hely. Fa lépcsők, korlát, buja zöld környezet és mindenhol vízesés.

Hazafele lassabban haladok, hogy a vízesés melletti gyönyörű régimódi hegyi falu házait is megcsodáljam. Ahogy a világon mindenhol, itt is igaz, hogy a hegyekben másképp zajlik az élet. Mások a házak, mások a szokások, más a kultúra. Ez itt is jól látszik. Hmm... Hogy ezt mennyire szeretem. Világéletemben vonzódtam a hegyekhez! Talán valamely előző életem emlékei? Talán csak véletlen? Nem hiszek a véletlenekben, de annál inkább hiszek a lélekvándorlásban. Tudom, hogy éltem hegyek között nem is egy eletet. :-)

Hazafelé útba ejtem a netkávézóm, de mindenekelőtt a piacot. Muszáj ennem valamit, mert éhen halok! 2 pálcika rizzsel és egy csokis palacsinta. Ezzel már kihúzom hazáig. Bölény barátom ma is türelmesen végighallgat és Pacsirtámmal és sikerül leveleznem. Egy amerikai (Coloradobol, Boulderbol) ír, hogy jövő héten mindennap mászna. Nagyon megörülök és gyorsan reagálok is a levelére. Remélem összejön.

Szállásomra visszaérve vacsira kókuszostejes csirke levest rendelek rizzsel. Le esik az állam, mikor kihozzák. Basszus, ez egy lavór. Egy család szokott ennyit enni. Na annyi baj legyen. Én ezt most megeszem. Igy is lett. Igaz az is kihívás volt, hogy eljussak a házikómig, de megettem.:-) Este élménybeszámoló a holland párocskával, blogírás, majd tenti... Holnaptól újra indul a mászoka! :-D

4 megjegyzés:

  1. Még sohasem éreztem ennyire, hogy ott vagyok Veled, mint a mai beírás olvasásakor, amikor a szűk barlangban lementél a nagy terembe. Egész beindult a koronacsakrám, a képek is nagy hatással voltak rám, további jó utat!

    VálaszTörlés
  2. Szia Apa!!!

    Ahogy latod tovabbra is uszom a szeretetben es boldogsagban! Most indulok Chiang maiba megunnepelni a kinai ujevet. A kigyo eve kovetkezik. Jolenne skypolni vmikor. Eelutan keresek wifit majd. Remelem tudunk!

    puszi

    VálaszTörlés
  3. Szia Apa!!!

    Ahogy latod tovabbra is uszom a szeretetben es boldogsagban! Most indulok Chiang maiba megunnepelni a kinai ujevet. A kigyo eve kovetkezik. Jolenne skypolni vmikor. Eelutan keresek wifit majd. Remelem tudunk!

    puszi

    VálaszTörlés
  4. Hi Tesó,

    Eddig úgy képzeltem hogy északon olyan őserdő-dzsungel féle környezetben vagy de a hegy tetéjéről lőtt távoli képeket látva ez nem olyan mint amiben Brear Grills eltévedt Vietnamban. :-) Milyen magasságban van most a szállásod?

    1000 éves teki --> látom ott is nagy tiszteletnek örvendenek a tekik! :-)
    A kaják amiket eszel nagyon gusztusosak. A reggeli és a vacsi is benne van a szállásban vagy az extra?

    Örülök hogy megtaláltad északon is a helyed és hogy jól érzed magad!

    Bratyó

    VálaszTörlés