2013. október 11., péntek

Pörgős napok Kathmanduban

2013.10.05.

Reggel korán keltem, de sajnos nem eléggé. A telefonom valamiért nem ébresztett, így lekéstem a találkozót Narayannal. Telefonon egyeztetünk egy esti időpontot. Egy utcai kifőzdében szamószát pakodat reggelizem, majd elkezdem felmérni a trekking boltok kínálatát. A kínálat óriási. Mindenféle márka mindenféle minőségben és árkategóriában. A legócskább hamisítványoktól az eredeti darabokig. Egy thanka boltba is belebotlok, ahol döbbenten szembesülök a ladakhinál sokkal sokkal alacsonyabb árakkal. Nem is tudok ellenállni a kísértésnek, hogy néhány újabb csodálatos darabbal növeljem a készletem. Immár 9 db thankam van! :-) Trekking cuccokat egyelőre nem vásárolok, mert ezzel szeretnem megvárni tesómékat. Ebédre újabb szamószák csúsznak le két szem Gulab jamunnal. Visszamegyek a szállásra, ahol próbálok életet lehelni telefonom aksijába és telefonozni szeretteimmel.

Narayannal este 9-kor találkozom a szállásán. Míg beszélgetünk sorra csúsznak az ízletes Everest sörök, amitől hamarosan igen bódult állapotba kerülünk. Rég éreztem ilyet.:-) Már épp hazafelé indulnánk mikor a szálloda alkalmazottjai az asztalukhoz invitálnak további sörözésre. Éjfélig italozunk és hát igen nehézkesen találom meg a hazafelé vezető utat. Még jó, hogy Nepálban vagyok, ahol még ilyenkor is biztonságos a közlekedés...

2013.10.06.

Reggel 8-kor másnaposan ébredek. Nagy nehezen összekaparom magam és egy szinttel feljebb költözöm egy szebb szobába. Megreggelizem, majd a szálloda kisbuszával indulunk tesómékért a reptérre. Mire odaérünk, ők már kint várnak. Nagy ölelkezés és boldogság a szívemben! Végre újra láthatom Őket! Visszarobogunk a szállásra és közben elmesélik kalandos útjukat Kathmanduba. ( Az indiai átszállásnál volt nem kevés fennakadás, de szerencsére megoldódott.) Miután kipakolnak táskáikból előkerülnek a Pacsirtámtól és Anyukámtól kapott sütik. Persze azonnal nekik rontok! ;-) Fincsi nutellás golyók és diós sütik! Összekészül a csapat és megkezdjük a shoppingolást. Az első üzletben 2,5 órát molyolunk. Én pehelykabit, pehely cipőcskét, héjkabátot vásárolok és egy halom pénzt ott hagyok. A vásárlás egész estig zajlik, de még mindig nincs meg minden. Este egy hangulatos, eldugott, helyi étteremben ismertetem meg Tibit és Petrát a helyi ízekkel. Nagy az öröm, amikor mindketten elégedetten mosolyognak rám a vacsi végeztével. Este hulla fáradtan 23:00 köröl kerülünk ágyba.

2013.10.07.

Sajnos ma sincs időnk sokáig lustálkodni. Tibor telefonja 7 körül ébreszt. Ősszekapjuk magunkat, megreggelizünk és folytatjuk a shoppingolást. Tesómék is bevásárolnak thankából és néhány szuvenirből, majd jöhetnek a trekking felszerelések. Egykor elsétálunk a 2 km-re található Tourist centerbe, ahol 4000 rúpia (8850 Ft) és 4 igazolványkép ellenében megkapjuk az engedélyeket az annapurma körhöz. Délután sikerül minden ruhadarabot beszerezni és Én is sikeresen feladom Máté barátomnak a kért csomagot. Egy indiai utcai konga árustól még egy dobot is vásárolok. Az ezer rúpiás (2210 Ft) árra nem tudtam nemet mondani. Jó kérdés, hogy hogyan fog hazakerülni.:-) Szerencsére Narayan jóbarátjának cargo cége van, aki számtalanszor küldött már Magyarországra ilyen csomagokat (6,5 kg trekking ruházat) mindenféle probléma nélkül. Este egy másik étteremben vacsizunk. Én vega pizzát és vega momot eszem, ami most is a mennyekbe repit.:-) Este bepakoljuk a nagy zsákokat az előttünk álló túrára és a felesleges holmi a szálloda raktárába kerül.
Holnap hajnalban utazunk Beshisarba, ahonnan egy hoszabb, kb. 14 napos gyalogtúra veszi majd kezdetét. A túra a világ 10. legmagasabb hegycsúcsa, az Annapurma körül vezet egy 5410 méteres hágón át. Kíváncsian várom, milyen élményekkel fogunk gazdagodni